انواع روش های باربری

باربری

در ایام قدیم، بشر برای حمل و نقل هر نوع وسیله مانند اثاثیه و غیره حیوانات را به کار می‌برد. رشد علم در جامعه‌، منتقل کردن لوازم از یک نقطه به نقطه‌ی دیگر را نیز تحت تاثیر قرار داده است. با پیدا شدن امکانات حمل و نقلی کمتر فردی یافت می‌شود، به شکل شخصی اقدام به حمل ونقل محصولات و اسباب و اثاثیه خود ‌نماید. مردم وقت زیادی را جهت جابه‌جایی لوازم و محصولاتشان، در مسافت‌های کوتاه و بلند ندارند، به همین دلیل شرکت‌هایی ایجاد شدند که خدمات حمل و جابه‌جایی هر نوع محصول و لوازم مردم به مکان‌های مختلف شهر، کشور و حتی جهان را انجام بدهند. به هرنوع اقدام برای جابه‌جایی انسان، حیوان، کالا و جنس از یک مکان به مکان دیگر در راستای تغییر جغرافیایی، باربری یا حمل و نقل گفته می‌شود. هم اکنون کلمه‌ی باربری را برای منتقل کردن لوازم خانه ، جعبه، محصول و هرنوع وسایل قابل انتقال به کار می‌برند. به کمپانی‌هایی که خدمات باربری را عرضه می‌کنند، شرکت باربری یا باربری گفته می‌شود.

باربری اصفهان ماده انجام کلیه خدمات حمل و نقل از اصفهان به سراسر ایران میباشد.

انواع روش‌های باربری و حمل و نقل

باربری به طور کل به هوایی، زمینی، دریایی، کابلی و ریلی بخش‌بندی می‌شود.

  • باربری هوایی

جابه‌جایی هوایی خود هم به دو بخش گوناگون انسانی و تجاری تقسیم خواهد شد. باربری هوایی نوع انسانی به خود انسان و محصولات مربوط به انسان گفته می‌شود. از هواپیماهای مسافربری برای اینگونه جابه‌جایی بار استفاده خواهند کرد که مشهورترین آنها هواپیمای مسافربری بوئینگ 747 می‌باشد. باربری هوایی نوع تجاری مربوط به محصولات تجاری مثل انواع سیستم یا اجزای گوناگون جهت به کار بردن در صنایع متنوع می‌باشد. از هواپیماهای خیلی بزرگ و عظیم‌الجثه برای این گونه جابه‌جایی یا باربری استفاده خواهد شد. نام مشهورترین هواپیمای باربری تجاری ایرباس بلوگا است که لقب آن نهنگ سفید می‌باشد. هم اکنون کشور ما یکی از بزرگ‌ترین کشورها در صنعت جابه‌جایی و باربری هوایی است.

  • باربری زمینی

به هرنوع حمل و نقل که از راه جاده صورت بگیرد باربری زمینی گفته می‌شود که به شکل باربری داخل شهر و خارج شهر و یا کشوری امکان‌پذیر است، یکی از کهن‌ترین گونه‌های باربری می‌باشد یعنی از ایام قدیم تا به امروز بیشتر مردم از این راه بارهای خود را منتقل می‌کردند. مردم از این راه قادر خواهند بود بارهای کوچک و بزرگ خود را به راحتی انتقال دهند. در ایام قدیم که ماشین نبود ساکنین روستا و شهرها حیوانات را برای باربری به کار می‌بردند. با سپری شدن زمان و رشد علم و استقبال مردم از ماشین دیگر به تدریج باربری سنتی از بین رفت و روز به روز صنایع خودروسازی رشد و گسترش پیدا کردند. در این راستا کمپانی‌های خودروسازی بیشتر و بیشتر شد تا به امروز، به همین دلیل گسترش باربری‌های مجهز در شهرها به وجود آمد و مردم با پرداخت هزینه‌ای به واسطه‌ی ماشین‌های این باربری‌ها اسباب کشی خود را انجام می‌دهند. با وجود گونه‌های مختلف باربری‌ها این مدل جابه‌جایی به عنوان ارزان‌ترین نوع حمل و نقل شناخته می‌شود. از جمله مزایای باربری زمینی می‌توان به این موارد اشاره کرد : قابلیت بارگیری از دَر خانه و تحویل آن، قیمت خیلی کم ، امکان به کار بردن نیسان برای باربری یعنی وسایل نقلیه خصوصی، قابلیت فرستادن بار به نواحی دور افتاده و روستاها.

باربری زمینی به دو شکل داخلی و بین‌المللی بخش‌بندی خواهد شد. مردم با به کار بردن وسایل شخصی یا با در تماس بودن یک باربری قادر هستند در درون کشور محصولات خود را انتقال دهند و با استفاده از کامیون‌های بین‌المللی هم محصولات خود را به کشورهای همسایه و سراسر دنیا جابه‌جا کنند.

  • باربری دریایی

باربری دریایی یکی از اولین و اصلی‌ترین راه‌های حمل و نقل در طول تاریخ بوده است. حمل ونقل بار از راه دریا سال‌هاست برای بشر مهم بوده و در جهان اکثر کمپانی‌های عظیم تولیدی از این راه محصولات خود را صادر می‌کردند. همچنین به عنوان بهینه‌ترین راه جابه‌جایی برای محیط زیست هم شناخته شده است. باربری از طریق دریا را می‌توان به چند دسته بخش‌بندی کرد.

داخلی

از کشتی‌های ساده و کوچک که مناسب برای آبراه‌های کم عمق می‌باشند در این گونه جابه‌جایی استفاده خواهد شد. بیشتر برای جابه‌جایی مواد شیمایی یا مواد معدنی درون کشور از راه رودخانه‌ها و آبراه‌های کوچک کارایی دارد.

دریایی کوتاه (ساحلی)

کشتی‌های تقریبا بزرگ برای جابه‌جایی محصولات در فاصله‌های کوتاه‌تر و عمق کمتر در دریاها جهت باربری به کشور‌های همسایه و نزدیک کارایی دارد. این نوع کشتی‌ها به هیچ طریقی داخل اقیانوس‌ها نخواهند شد و از کنار دریاها با عمق به نسبت کم عبور می‌کنند و گاهی اوقات هم داخل کشور می‌شوند.

عمیق

این گونه جابه‌جایی بین قاره‌ای می‌باشد یعنی با به کار بردن کشتی‌های عظیم‌الجثه که خود نیز به چند دسته بخش‌بندی می‌شوند حمل و نقل محصولات را انجام می‌دهند.

کشتی‌های کانتینربر

از این کشتی‌های عظیم‌الجثه برای حمل و نقل محصولات خشک داخل کانتینر استفاده خواهد شد که متداول‌ترین کشتی‌ها برای باربری تجاری می‌باشند. در ساخت کانتینر‌ها توجه و ظرافت بسیاری به کار می‌رود چون که این کشتی‌ها به شکل اصولی عمل می‌کنند و به شکل اتوماتیک و با استفاده از جرثقیل بارگیری و تخلیه خواهند شد.

کشتی‌های فله‌بر

عالی‌ترین نوع کشتی جهت جابه‌جایی غلات و مواد خشک مثل دانه یا سیمان و کود می‌باشد. کشتی‌های فله‌بر یکی از مهم‌ترین گونه‌های کشتی برای جابه‌جایی مورد توجه خیلی از تاجران قرار گرفته‌اند که برای جابه‌جایی کالاهایی مثل مواد صنعتی، معدنی و کشاورزی به کار می‌رود.

 

کشتی‌های تانکر نفتی

یکی دیگر از مهم‌ترین نوع کشتی‌ها تانکرهای نفت می‌باشند که به شکل ویژه ساخته می‌شوند. جهت حمل و نقل نفت خام از آنها استفاده می‌شود.

باربری کابلی

باربری کابلی اکثراً برای جابه‌جایی درون شهری به کار می‌رود تا مانع از ترافیک بیش از اندازه شود. تله‌کابین و آسانسور از مهم‌ترین وسایل نقلیه کابلی هستند. با تله‌کابین می‌توان صعود به بالای کوه‌ها را به آسانی انجام داد. با آسانسور هم مشکل پله بالا رفتن و پله پایین آمدن به آسانی حل می‌شود.

باربری ریلی

باربری ریلی به هرنوع حمل و نقل از راه قطار و یا از طریق خط‌های راه آهن در نواحی خشک گفته خواهد شد. از جمله نقاط قوت این نوع باربری می‌توان این موارد را نام برد : مقرون به صرفه و سرعت زیاد در جابه‌جایی محصولات، جابه‌جایی بار به میزان زیاد جهت مسافت‌های نزدیک و دور، وجود امنیت مناسب و نداشتن دخالت زیاد انسان.

سخن آخر

باید گفته شود باربری یک انقلاب جدید حمل و نقل می‌باشد. انسان‌ها دیگر مجبور نیستند برای منتقل کردن لوازم خانه به زحمت بیفتند. کمپانی‌های باربری به منظور سهولت حمل و نقل انسان، اسباب و اثاثیه و هرنوع جاندار و لوازم قابل انتقال ایجاد شدند به همین علت آشنایی با فلسفه باربری و موارد پیرامون آن می‌تواند یک دید کلی را از این صنعت خیلی بزرگ به ما بدهد.

بهترین شرکت باربری اصفهان برای اسباب کشی اصفهان و بین شهری اماده انجا خدمات شما با بهترین قیمت میباشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *