اصطلاحات در باربری و اتوبار

اصطلاحات در باربری و اتوبار قسمت دوم

همانطور که در مقاله قبلی با عنوان «اصطلاحات اساسی در باربری و اتوبار» تا حدودی به برخی از اصطلاحات در باربری اشاره گردید در این مقاله نیز سعی شده است تا موارد بیشتری از جملات و اصطلاحات مورد استفاده در حرفه باربری و یا اتوبار پوشش داده شود. در هر حرفه ای یک سری از اصطلاحات و واژه های اساسی وجود دارد که برای استفاده هر کاربر یا مشتری باید درخصوص آن اطلاعات کم تا نسبی داشته باشد   در ادامه با قسمت دوم از واژه های تخصصی مورد استفاده و پرکاربرد در شرکت‌های باربری   ،اتوبار یا حمل‌ونقل اشنا میشویم

ورق‌ها و بارهاي تخت

عدل، كيسه و گوني: خصوصيت اصلي اين بارها تراكم كم، حجم زياد و ابعاد بزرگ می‌باشد. از انواع اين بارها می‌توان به عدل پنبه، كيسه و گونی‌های شامل شكر و برنج اشاره نمود

باندل: مصنوعات فلزي، لوله‌های با قطر كم، صفحات آهني، تيرآهن، اتصالات و محموله‌های مشابه چوبي دسته‌بندی‌شده توسط مفتول‌های سخت با قطر حداقل ٥ میلی‌متر كه اصولاً نبايد وزن ناخالص هر دسته از ٢٠٠٠ كيلوگرم تجاوز كند.

بارهاي محاط: منظور از بار محاط، باري است كه توسط ساختار بارگير وسيله نقليه. اعم از دیواره‌ها، باربندها، درها و بارهاي ديگر احاطه می‌شود و شامل بارهاي فله‌ای، جعبه‌ها، کارتن‌ها، صندوق‌ها، بارهاي متحرك و غيره می‌باشد.

بارهاي متحرك: باري است كه ممكن است حين حركت، داخل وسيله نقليه جابجا شود. انواع دام و طیور، قطعات آويزان در بارگير مثل گوشت، مايعات شامل ملاس، قير و غيره جزء بارهاي متحرك محسوب می‌شوند.

بار فله‌ای: بخشي از مبادلات بین‌المللی را كالاهاي فله كشاورزي، معدني و صنعتي تشكيل می‌دهند كه نيازمند بسته‌بندی خاصي نيستند و داخل انبارهاي كشتي يا كانتينرهاي مخصوص، بارگيري و حمل می‌شوند.

بارهاي بزرگ: شامل انواع كانتينرها، تانک‌ها، وسايل نقليه، ماشین‌آلات راه‌سازی، ماشین‌آلات كشاورزي، توربین‌های برق و ترانسفورماتورها می‌باشند.

لوله‌های بتني

سنگ‌های بزرگ

بار متقارن: باري است كه نسبت بزرگ‌ترین بُعد آن به کوچک‌ترین بعد آن كمتر از ٤ بوده و توزيع وزن آن نيز يكنواخت باشد

بار نامتقارن: باري است كه نسبت بزرگ‌ترین بعد آن به کوچک‌ترین بعد آن بيشتر از ١ بوده و يا توزيع وزن آن يكنواخت نباشد.

شرکت اطلس بار پاسارگاد از اتوبار و باربری های بسیار متخصص و قدیمی میباشد که ضمن رعایت تمامی اصول و استاندارهای روز جهانی سعی نموده است تا در راستای توسعه و جابه جایی، باربری ، اتوبار و کلیه موارد مرتبط با این حیطه گامی موثر را در راستای پیشرفت این حرفه و برطرف نمودن نیازهای همشهریان و موطنان خود داشته باشد و در زمینه های بسته بندی ،  باربری ، اتوبار شامل حمل اثاثيه منازل و شرکت ها ، حمل اثاثیه برون شهری، اسباب کشی در تهران – درون شهری، اتوبار تهران، رزرواسیون باربری ، بیمه کالا و بارنامه حمل ونقل و ارایه مشاوره تخصصی به صورت رایگان در خدمت تمامی هم وطنان میباشد.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *